جوابیه ای به یک دوست(3)
شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۳۸ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیممتن زیر ادامه صحبت دوست عزیزمان هست که به آوردن لینک دکتر دینانی نقد داشته اند. بعد از خواندن نظر ایشان، نکاتی عرض خواهد شد:.......................................................با
سلام مجدد و عرض احترام
ضمن
عرض تشکر از آقا محمد و خوانندگان گرامی بدون اتلاف وقت به سراغ جواب می روم
ظاهرا
آقا محمد گل ما دوست دارن این مطلب همچنان ادامه پیدا کنه برخلاف بنده. اما
برویم سراغ جوابیه، آقا محمد عزیز:
بنده
از معصوم حرف میزنم شما از غیرمعصوم نقل قول می کنید که البته سخن شهید مطهری
علیه الرحمه صحیح است اما برای افرادی که فرصت داشته باشند به دنبال جواب بروند
نه در وبلاگ شما ...
بسم الله الرحمن الرحیممتن زیر ادامه صحبت دوست عزیزمان هست که به آوردن لینک دکتر دینانی نقد داشته اند. بعد از خواندن نظر ایشان، نکاتی عرض خواهد شد:.......................................................با سلام مجدد و عرض احترامضمن عرض تشکر از آقا محمد و خوانندگان گرامی بدون اتلاف وقت به سراغ جواب می رومظاهرا آقا محمد گل ما دوست دارن این مطلب همچنان ادامه پیدا کنه برخلاف بنده. اما برویم سراغ جوابیه، آقا محمد عزیز:بنده از معصوم حرف میزنم شما از غیرمعصوم نقل قول می کنید که البته سخن شهید مطهری علیه الرحمه صحیح است اما برای افرادی که فرصت داشته باشند به دنبال جواب بروند نه در وبلاگ شما ...بنده از امام ره و پیروان این مکاتب اطلاع دارم نیاز به اسم آوردن نیست زیرا اولا اگر قرار به اسم بردن باشد بنده از مرحوم شیخ کلینی صاحب کافی، علامه مجلسی صاحب بحار و بزرگان دیگری چه ازمتقدمین و چه از متاخرین نام می برم که برای همه نام آشنا هستند. امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند"ان دین الله لا یعرف بالرجال، اعرف الحق تعرف اهله"، افراد با حق شناخته می شوند نه حق با افراد. پس بهتر است ابتدا حق بودن عرفان مورد نظر را ثابت کنید سپس افراد را با آن بسنجید نه بالعکس. ثانیا شما هنوز جواب سوالات بنده را ندادید چرا نمیایید لینک سایت های ضد دین و ضد شیعه را در وبلاگتان قرار دهید اتفاقا شبهات آنها به مراتب از حرف های بنده جذاب تر و قوی تر است.ثالثا این جمله شما بیشتر شبیه به مغلطه می ماند که "این دید شما بسیار حق و باطلی و نازیباست". یک گزاره یا می تواند صحیح و حق باشد و یا می تواند غلط و باطل باشد. بله کل سخنان و حرفهای یک نفر را نمی توان باطل دانست زیرا ممکن است در میان سخنان وی مطالب حقی نیز وجود داشته باشد. دید صفر ویکی داشتن خطرناک است وگرنه بنده خودم کتب و مطالب متعددی می خوانم البته متناسب با توانایی های خودم. شما از طرفی عنوان می کنید قصد دفاع از دکتر دینانی را ندارید از طرف دیگر در مقام دفاع از علم و حکمتی برآمده اید که مرتبط به ایشان است در حالیکه توانایی ثابت کردن حق بودن آن را ندارید!! بر خلاف شما که از آن همه عمل و حکمت دفاع میکنید بنده تا کنون از موضوع همچون فلسفه یا عرفان یا کلام دفاع نکرده ام و در اینجا نیز دفاع نخواهم کرد زیرا جای اینگونه مباحث در اینجا نیست زیرا بنده و شما باید ابتدا ثابت کنیم کدام موضوع حق است سپس در مقام دفاع از آن برآییم که اگر صلاح باشد به صورت حضوری این موضوع را با شما بحث خواهم کرد.رابعا بنده در یک مورد خاص (سماع) دیدگاه مراجع را آوردم نه نظر شخصی خودم را!! باز خدا را شکر فرمودید تردید دارید که نشان از سوظن شما نسبت به بنده است وگرنه ...! البته جهت اطلاع عرض میکنم ارتداد در اینگونه مباحث مطرح نمی شود.شما خودتان می گویید علما با هم اختلاف فراوانی دارند اما آیا بحث در مورد این اختلافات را در عموم جامعه مطرح می کنند؟؟ در بین دانشجویان مطرح می کنند؟؟ یا در مباحث تخصصی خودشان این موضوعات را مورد بحث قرار میدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اتفاقا بر خلاف گفته شما شرط عقل این است که تا شنا یاد نگرفته ای وارد دریای عمیق نشوی به امید اینکه شاید در حین دست و پا زدن شنا یاد بگیرم!!!!!! بلکه عقل حکم می کند ابتدا شنا را خوب یاد بگیری سپس وارد دریای عمیق شوی. علاوه بر این مطلب خود این موضوع یک تبصره دیگر نیز دارد و آن این است که اگر میخواهی وارد دریای طوفانی و مواج شوی نباید به شناکردن معمولی قانع باشی بلکه به مراتب باید خود را قوی تر درخور آن دریای مواج کنی.باز هم شما از چراغ های هدایتی نام بردید که نمی دانم منظورتان فقها هستند یا اشخاص دیگر. زیرا خود فقها نیز در مسائل ریز اعتقادی بایکدیگر اختلاف نظر دارند!!! چه برسد به دیگران.همانطور که می دانید شما تنها در مسائل فقهی می توانید به مراجع رجوع کنید نه مسائل اعتقادی. که سماع نوعی از مسائل فقهی می باشد. لازم به ذکر است این مسائل اعتقادی شامل کلیات اعتقادات می باشد وگرنه هیچ کس ما را که کارمان این نیست توصیه به غور در مسائل ریز اعتقادی نکرده است.بار دیگر جهت تاکید خدمتتان عرض می کنم مباحث علمی را نمی توان در هر مجلس و مکانی بحث کرد، نیاز به جلسات علمی خاص خودش را دارد به همان دلیلی که در بالا آوردم. حال اگر به نظر شما، خوانندگان وبلاگ شما متخصصین فلسفه، عرفان، کلام، مباحث تخصصی اجتماعی و دینی هستند و توانایی تشخیصشان تا به این حد بالا است و یا وقت کافی برای جستجو جهت رسیدن به حق مطلب را دارند که بسم الله هر لینکی که صلاح می دانید از لینک به قول شما مربوط به امثال ملاصدرا و شیخ اشراق تا امثال اقبال و شریعتی در وبلاگ قرار دهید. چون در هر صورت نزد خداوند شما مسئولید. بنده هم در اینجا وارد مسائل عرفانی و فلسفی نمی شوم چون با توجه به شناختی که از آقای طاهری دارم و همچنین همانطور که از ظاهر وبلاگ مشخص است بهتر است این موضوعات مطرح نشود به دلیل اینکه ممکن است همه ما بدون شناخت عمق دریا و توانایی خودمان در شناکردن با هم غرق شویم!! پیشنهاد بنده این است مسائلی را مطرح کنید که از نظر دینی متقن می باشند مثلا احادیث مستند و بدون شبهه ائمه معصومین علیهم السلام و یا اگر می خواهید بحث کنید وارد مباحثی شوید که بتوانید از عهده آن برآیید.با توجه به اینکه بنده تمایلی به ادامه این بحث ندارم و جوابی دیگر به این موضوع نخواهم داد لازم است درآخر مجدد هم از آقا محمد عزیز و هم خوانندگان این مطلب که وقت گذاشتند صمیمانه تشکر کنم و برای همه از درگاه خداوند متعال آرزوی موفقیت می کنم. والسلام علی من اتبع الهدی بسم الله الرحمن الرحیمسلام علیکم. از حسن توجه حضرتعالی سپاسگزارم.خدمت برادر بزرگوارم عرض کنم که حقیر هم هیچ گونه تمایلی به باز کردن مسئله در این چنین فضایی ندارم. دلایل را هم حضوری عرض کرده ام و هم در اولین دیدارعرض خواهد شد. اما شما ظاهرا صورت مسئله را فراموش کرده اید.مسئله این بود که لینکی به عنوان معرفی از دکتر دینانی آورده شده بود که عموما حاوی برنامه های تلویزیونی ایشان است. چرا این قدر مسئله را بزرگ می کنید؟!؟! تا حدی از آن دغدغه ها و سوالات شما طبق صحبت هایی که با هم داشتیم، آگاهم. اما این، آن نیست برادرم. محل نزاع اصلی خیلی سطحش بالاتر از این حرف هاست. بهتر از بنده می دانید بعضی از عرفا، شاگردانی زیر مرتبه اجتهاد را قبول نمی کردند. حالا شما همه این ها را با هم خلط کرده اید!!! یک عارف و فیلسوف نمی آید عریان ترین نظریاتش را بی محابا عرضه کند!!پیشنهاد میکنم بروید و روی شخصیت ایشان بیشتر تحقیق کنید و صحبت هایشان را در آورید تا این چنین سخنان تندی را نثارشان نکنید. به مدد این بحث ها با یکی از شاگردان ایشان جدیدا آشنا شده ام که می تواند به روند بهتر بحث حضوری کمک کند.اثبات عرفان نظری و ... هم بماند.باز حرف اساسی خودم را تکرار میکنم که از سفره رنگارنگ علما باید بهره برد خصوصا این چنین بزرگوارانی که عرفانشان شمیم اهل بیت(ع) دارد. بیش از این به صلاح نیست...ولینصرن الله من ینصره ...ایام عزت مستدام
- ۹۲/۰۳/۲۵
من این صحبت ها را دنبال کردم شما چرا جواب سوالات اون دوستمون رو نمی دید
شما از کجا می دانید علم این علما مفید است که حالا ما بخواهیم برویم و از سفره رنگارنگ آنها بهره ببریم؟
اگر مسئله ای میان حرف آنها باطل بود آنوقت شما توانایی تشخیص آن را دارید؟شما چطور تشخیص دادید عرفان این افراد شمیم اهل بیت دارد؟ خودتان متخصص عرفان هستید یا فلسفه؟
سوالهای دیگری هم از شما پرسیده بودند ولی شما جواب ندادید
به نظرمن هم شما اشتباه کردید این مسائل را وارد این وبلاگ کردید همون بهتر که کش پیدا نکنه بیخود مارو هم درگیر می کنید